cor Cantabile: DANIEL GIRÓ
- elcercle
- hace 1 día
- 2 Min. de lectura

CC On vas néixer i créixer i quin record tens dels teus primers contactes amb la música (o amb el cant coral)?
DG Jo he nascut i crescut a Barcelona i el meu primer contacte amb la música és a travès dels meus pares, ja que els dos són músics. Primer, vaig començar fent piano a l'escola on ells dos treballaven. I després vaig començar a cantar a l’Esquellerinc, una coral Infantil on el meu pare era el pianista i la meva mare era una de les directores.
CC Hi ha alguna persona o experiència que t’hagi marcat especialment en el teu recorregut
musical?
DG He tingut molts professors que m’han marcat molt al llarg dels anys, per la seva passió i professionalitat. A nivell d’experiències, diria que la que més m’ha marcat seria la gravació del meu primer disc amb una Big Band; em va fer connectar amb la música d’una manera diferent que no havia fet mai fins aleshores.
CC On et vas formar com a músic i director?
DG Jo vaig estudiar al Conservatori Superior de Música del Liceu.
CC Quins projectes o experiències anteriors destaques com a més significatius a la teva
carrera?
DG La participació en certs festivals de música i, entre ells, la presentació del meu disc.

CC Com vas arribar al Cercle? Coneixies la nostra coral? Què et va motivar a acceptar-ne la
direcció?
DG Vaig arribar al Cercle perquè l’antic director em va trucar per acompanyar Cantabile com a pianista. Sempre és motivador dirigir un projecte d’aquest tipus on tens llibertat musical i escènica i on hi participa molta gent. És un dels àmbits de la música que més disfruto.
CC Quin projecte tens pensat per a la coral a curt i mitjà termini o quines línies de treball o objectius voldries impulsar? Com t’agradaria que fos la coral d’aquí a un temps?
DG Un projecte que m’agradaria seria colaborar amb algun artista, crec que pot ser molt xulo. Per mi, l'objectiu del cor és mantenir-lo motivat a seguir estudiant i seguir millorant i, per això, no sé com serà la coral d’aquí un temps; tot dependrà de com evolucionin les coses.
CC Què t’aporta dirigir una coral? Què busques transmetre als cantaires quan dirigeixes?
DG És una manera diferent de connectar amb la música, vibrant amb totes les veus del cor. Jo intento transmetre als cantaires la sensibilitat i la passió que la cançó que estiguem cantant requereixi.
CC Què t’agrada fer fora del món musical?
DG M’agrada bastant cuinar. Tinc poc temps, però, quan en tinc, intento preparar-me quelcom elaborat.
CC Com convidaries algú (de l’entitat o de fora) que encara no canta amb nosaltres a sumar-se a la coral?
DG Jo convido tothom que li agradi cantar a escriure’ns per mail o per les xarxes socials i li facilitarem tota la informació que vulgui.
CC Com descriuries la música en una paraula o en una frase?
DG La música és l’aprenentatge constant de transmetre emocions.
CC Moltes gràcies, Daniel, pel teu temps i endavant amb el cor!



