top of page

PROTAGONISTES

  • elcercle
  • 13 jun
  • 10 Min. de lectura



Aquest mes de MAIG destaquem i agraïm l'aportació artística de l'


EDUARD DONCOS


Hem tingut l'oportunitat de gaudir del musical "LA FAMÍLIA ADDAMS" durant els caps de setmana següents:


23, 24 i 25

30, 31 i 1 de juny


I si tot va com ha d'anar, hi tornarem al setembre! Els dies 19, 20 i 21


(Foto Xavi G.)



Conversem amb el director:


CC Bona tarda, Eduard!

Després de gaudir de l'èxit de la gran producció de "LA FAMÍLIA ADDAMS" digue'ns, només en tres adjectius, com et sents.


ED Com deia a la cançó que li cantava a la Dimecres, “Feliç i trist”… però sobretot “satisfet” per la feina feta i la resposta del públic.


CC La producció que has presentat requeria de força complicació escenogràfica i tècnica. Ens pots comentar què t'ha costat més de resoldre?


ED En principi, no hi ha hagut res molt complicat. He tingut la sort de tenir un gran equip i tots s’han implicat molt i han aportat solucions als problemes que anaven sortint.


CC I a l'inrevés: ens comentes un moment emotiu en el qual tot s'ha resolt "com per art de màgia"?


ED El moment emotiu es produeix amb la reunió de tota la companyia abans d’aixecar teló on es dona una barreja de nervis i ànims que no es pot explicar si no estàs allà. La màgia comença quan aquest teló puja i veus la platea plena d’espectadors.


El matrimoni ADDAMS ballant.
El matrimoni ADDAMS ballant.

CC En general, estàs satisfet del resultat de les representacions?


ED Estic molt satisfet. El públic, de totes les edats, ha sortit content i feliç i aquest era el nostre objectiu. Que s’ho passessin bé.


CC Ens pots avançar algun projecte teatral futur?


ED Sempre tens algun projecte al cap, però per aquesta següent temporada, no. Potser més endavant.


CC Vols afegir alguna cosa mes?


ED Si. Només afegir que he tingut la gran sort de dirigir i aprendre d’un gran grup de persones que s’han entregat i treballat moltíssim perquè el resultat hagi estat el que heu vist. I també destacar tot l’equip tècnic (regidores, tramoies, llums, so) que ha sigut el complement perfecte perquè l’espectacle funcionés del tot. I, per últim, donar les gràcies al públic que ha vingut a veure’ns


CC Moltes gràcies i enhorabona de tot cor!


Continuem fent entrevistes a membres de la companyia


NÚRIA TANYÀ


Disseny i confecció d'una gran part del VESTUARI.


Aquí veiem l'artista posant amb les seves dotze creacions.
Aquí veiem l'artista posant amb les seves dotze creacions.

CC Bona tarda, Núria!

Una vegada més, has deixat el públic bocabadat amb el teu vestuari.

De tant en tant, tenim la sort de comptar amb la teva faceta de dissenyadora i sastressa.

Tu no et dediques professionalment a res d'això, oi? Com n'has après?


NT Bona tarda! Jo, professionalment, no em dedico a això. Sóc informàtica. M'agrada molt fer vestuari perquè desenvolupo habilitats manuals i creatives, cosa que és més complicat a la feina que faig.

Vaig començar a fer disfresses pels nens quan eren petits (i no tant petits!). Quan venia Carnestoltes, era un ritual triar disfressa i anar tots junts a comprar les teles. N'he anat aprenent fent i desfent. Mirant com està feta la roba de carrer, prenent com a base una samarreta i, a partir d'allà, fer proves i més proves... De fet, encara em queda molt per aprendre!. Des de fa uns anys, és més fàcil perquè hi ha molts tutorials de tota mena per internet.


Primer pla del "Príncep" i la "Núvia"
Primer pla del "Príncep" i la "Núvia"

CC Quan els directors/es t'encarreguen uns dissenys, d'on treus la inspiració?


NT En les obres que són conegudes, em baso en l'obra original. Si no hi ha un referent clar, miro primer l'època en què se suposa que passa l'obra. Busco inspiració en películ·les de l'època, làmines antigues, webs de recreació històrica, etc. Em documento bastant, però hi ha un moment - quan ja he vist molt material - que he de dir prou i portar-ho al meu terreny. Que pugui quedar bé a l'escenari i que el pugui fer amb els meus mitjans.


El Cavernari i la Metgessa maquillant-se. Darrera veiem l'Àvia abans d'encongir-se.
El Cavernari i la Metgessa maquillant-se. Darrera veiem l'Àvia abans d'encongir-se.

CC On et proveeixes de les robes?


NT Normalment al Encants Vells perquè és el més econòmic. Si busco alguna cosa concreta, vaig a Ribes i Casals (que ens fan descompte al Cercle!) i, si ja no ho trobo allà, busco botigues on-line.


CC Ens pots explicar quin mètode segueixes?


NT Quan faig un vestit des de zero, a partir d'una samarreta o alguna peça de roba, faig la base. Ho emprovo i faig els ajustos sobre la persona que ho ha de portar. Després ja hi afegeixo tota la resta: botons o cremalleres, puntes i guarniments.


La "Núvia", el "Conquistador", l'"Assistenta de vol", el "Príncep", la "Rouge" i la "Cabaretera" sota la llum de les espelmes.
La "Núvia", el "Conquistador", l'"Assistenta de vol", el "Príncep", la "Rouge" i la "Cabaretera" sota la llum de les espelmes.

CC Atesos els resultats, entenem que t'ho passes molt bé fent-ho. Hi dediques moltes hores? Per exemple, en el cas dels "Addams", quantes hores has dedicat - pel cap baix - per fer els 12 vestits dels avantpassats i els 6 de color negre de les noies?


NT És una mica complicat de calcular. A vegades surt molt ràpid i d'altres em toca fer i desfer perquè no acaba de funcionar. Si tot va bé, en una tarda puc fer un vestit. N'hi ha d'altres que em poden costar dos o tres dies.


CC Doncs ja podem fer un càlcul...


La resta d'avantpassats: el "Caça bruixes", el "Charleston", la "Metgessa", l'"Índia" i el "Soldat"
La resta d'avantpassats: el "Caça bruixes", el "Charleston", la "Metgessa", l'"Índia" i el "Soldat"

CC La llista d'espectacles on han aparegut els teus dissenys seria inacabable: des dels primers musicals amb criatures - qui no recorda els 7 canvis de roba dels infants del capità Von Trapp a "SOMRIURES I LLÀGRIMES" - fins als 4 vestits del segle XIX que es van estrenar per a l'obra "LA IMPORTÀNCIA..."?

Podrem seguir comptant amb tu?


NT "SOMRIURES I LLÀGRIMES" va ser el primer vestuari que vaig fer. Recordo que va fallar la persona que ho havia de fer i la directora em va demanar si podia ajudar-la. Només havia fet unes quantes disfresses de Carnestoltes, però em vaig animar a fer-ho, i en 2 mesos i mig vam fer tot un vestuari!

Ja col·laboro en projectes de l'any vinent, així que sí, seguiré fent vestuari pel Cercle.


CC I nosaltres ens n'alegrem! Doncs moltes gràcies i fins sempre! I, una vegada més, enhorabona per la feina!



ROGER RULL


El "benjamí" de la companyia. I mai millor dit...



CC Bona tarda, Roger!

Ens imaginem que t'ho has passat més que bé fent de "Pericles" a "La família Addams". El públic també hem xalat de valent amb tots vosaltres!


Digues, durant quant temps has estat assajant el text i les cançons d'aquest personatge?


RR Amb la companyia hem estat treballant el text del meu personatge durant dos mesos, dos dies a la setmana. I jo sol porto molt temps assajant amb l'Eduard.


CC Quina escena de les teves t'ha semblat més divertida?


RR L'escena que més m'ha agradat i m'ha semblat més divertida és la de "Confidències" al final del 1r acte perquè estem tota la família i la cançó és molt divertida.


CC Hi ha hagut alguna acció, text o moment musical que t'hagi resultat més complicat?


RR El moment que més m'ha costat ha estat al final de tot, a l'última cançó, que es diu "La foscor ens espera". Als primers dies me la vaig aprendre... però anava justet.


El Roger deixant-se maquillar per la seva mare. La Marta també ha format part de l'equip tècnic i ha construït alguns elements escenogràfics.
El Roger deixant-se maquillar per la seva mare. La Marta també ha format part de l'equip tècnic i ha construït alguns elements escenogràfics.

CC Aquesta temporada has tingut la sort d'interpretar papers importants en tres obres de teatre d'estils ben diferents. Val a dir que, en totes tres, ens has ensenyat un treball de molta qualitat.


Què has après o què t'emportes del "Benjamí" de l'Estel?


RR Jo, del "Benjamí" de "L'ESTEL" m'emporto tots els records que he tingut amb tota la gent, els coneguts i els familiars. És una experiència que no penso oblidar. Em diverteix molt fer de "Benjamí".


CC I de l'"Antoni" de La plaça del diamant?


RR Respecte a l'"Antoni", m'emporto fer un paper difícil perquè havia d'expressar unes emocions que em costaven. L'obra em va agradar molt i em vaig sentir molt content.




CC D'aquí a uns anys, si llegeixes la novel·la, hi trobaràs el personatge que has interpretat i encara el compendràs millor.


I què me'n dius del "Pericles"?


RR Doncs m'emporto una experiència nova perquè mai havíem fet "La família Addams" al Cercle. El Pericles és un personatge còmic, fa riure molt i agrada a la gent.


CC Què diries que sents quan surts a l'escenari?


RR Quan surto a l'escenari, sento molts nervis i també molta felicitat.







CC T'entenem.

Doncs et felicitem i t'encoratgem a continuar fent teatre!


RR Gràcies!














ORIOL BOU



(Foto Xavi G.)


CC Bona nit, Oriol!

Aquest últim any, les sòcies i socis t'hem pogut conèixer més a fons en dos aspectes: fent de president i amb la teva vis còmica dalt de l'escenari.


Si bé coneixem la teva trajectòria artística - en comèdia i drama -, aquesta temporada ens has fer riure de manera especial en les teves intervencions en els dos darrers musicals, "Spamalot" i "La família Addams".


T'ho has passat bé, oi?

Com has gaudit més, fent diversos personatges - a quin més divertit - a "Spamalot" o fent un sol personatge als "Addams"?



OB "Spamalot" era un espectacle més estripat i hi passaven un munt de coses diferents que donaven peu a fer molts petits personatges. En canvi, a "Addams" era un personatge que es mantenia tota l'obra i amb el regal final de poder cantar per sorpresa de tothom. Un bombó de personatge que es diu.


CC Una broma que ve a tomb: has trobat el teu lloc en papers que no s'han d'estudiar?


OB Estalviar-se d'estudiar text és molt pràctic... Però igualment has de tenir-ho ben assajat i memoritzat per ser al lloc i fent el que toca en cada moment... Sinó seria una nosa per la resta.

I és curiós però la gent entenia les intervencions perfectament encara que només fos pel to i la intenció, he he he!


CC Això és totalment cert. Al "Llarg" no li calien paraules per comunicar-se: se li endevinava tot!

Quan t'has preparat aquestes intervencions, has tingut molt guiatge des de direcció, o t'han donat idees clau i tu les has desenvolupat?


OB Els directors et diuen com veuen els personatges i després te'ls acabes fent teus. El "Llarg" d'"Addams" el recordava d'una sèrie de TV en blanc i negre molt antiga...


El "Llarg" acompanyat de l'"Alice"
El "Llarg" acompanyat de l'"Alice"

CC En quina situació o escena diries que t'has divertit més?

Hi ha hagut alguna situació on t'hagis hagut d'esforçar especialment per superar el sentit del ridícul?


OB La interacció del "Llarg" amb la resta de la família és molt divertida. Sembla que l'entenguin quan "remuga".

El sentit del ridícul s'ha de controlar tan bon punt puges a l'escenari. Llavors ja és el personatge, no ets tu qui és dalt de l'escenari. Hi ha molts bons actors i actrius que són molt tímids a la vida real.


Dos personatges monstruosament desarrelats: el "Llarg" i l'"Àvia"
Dos personatges monstruosament desarrelats: el "Llarg" i l'"Àvia"

CC I una pregunta obligada: aquests musicals t'han servit per distreure't de les gestions i reunions - a voltes feixugues - que comporten el càrrec de president?


OB Tinc la sort que puc desconnectar fàcilment del què faig i concentrar-me en una altra cosa. De manera que puc estar dedicat a fons a treballar a la feina, assajar en un assaig o en tasques de consell quan toca... Quan vols fer tres coses a l'hora, es complica... He he he!

Hi ha moments per tot.

A més a més, a cada lloc hi ha uns companys i companyes que, com a equip, fan que tot funcioni bé, a les obres i, evidentment, al Consell.


CC Doncs moltes gràcies per les bones estones que ens has fet passar. ENHORABONA!








JOAN ESCUDÉ



(Foto Xavi G.)


CC Bona nit, Joan!

Com a persona nova de l'espectacle, et fem aquesta breu entrevista per conèixer-te millor.

Com has vingut a parar al Cercle? Qui te n'havia parlat?


JE El coneixia de fa temps com a una de les entitats de Barcelona on es fan musicals amb més nivell, juntament amb La Lírica de Sant Andreu, que és d'on jo formo part des de fa uns quatre anys. En Jaume Gómez també hi col·labora i, quan va començar el projecte de la família Addams, em va dir que hi havia un petit paper on jo hi encaixava i que els directors li havien dit si volia venir a participar del projecte. Em va venir de gust conèixer una entitat nova i formar part d'aquest musical tan especial, així que no ho vaig dubtar gaire i li vaig dir que sí.


CC Havies fet teatre en algun altre lloc?


JE Sí, porto fent teatre des dels dotze anys. Primer a l'institut i després al Foment Martinenc, una entitat del barri del Clot, on jo vivia abans. També vaig fer un musical als Lluïsos d'Horta i, des del 2021, estic a la Lírica de Sant Andreu.

 

CC T'hem vist fent d'avantpassat cavernari i se t'ha vist molt content.

També cantes? Tens estudis de música? Toques algun instrument?


JE Ja fa uns anys que canto, sí, tot i que no tinc estudis musicals ni toco cap instrument, per desgràcia. He fet uns quants musicals i també formo part d'una coral del barri del Congrés, el Cor Coral·lí.


CC T'hi estàs trobant bé, al Cercle? Tens intenció de continuar fent teatre amb nosaltres?


JE Al Cercle he conegut molt bona gent, apassionats dels musicals com jo i amb l'amor pel detall i l'esforç propi dels grups amateurs. M'hi he trobat molt bé i espero poder seguir col·laborant-hi en el futur.


CC Doncs esperem que vagis trobant el teu lloc en les temporades teatrals futures!



Galeria de fotos


En CARLES MASAGUÉ al telar. Feina invisible i imprescindible.
En CARLES MASAGUÉ al telar. Feina invisible i imprescindible.
La DIMECRES regalant-nos la seva esplèndida veu.
La DIMECRES regalant-nos la seva esplèndida veu.
La DIMECRES vestida de color groc, després de 18 anys d'anar de negre, amb el LUCAS i l'ALICE. Sogra i jove han coincidit de color.
La DIMECRES vestida de color groc, després de 18 anys d'anar de negre, amb el LUCAS i l'ALICE. Sogra i jove han coincidit de color.
La DIMECRES amb el LUCAS. Tirarà endavant aquesta parella?
La DIMECRES amb el LUCAS. Tirarà endavant aquesta parella?

La DIMECRES amb els seus pares -GÓMEZ i MORTÍCIA -. Tots tres amb cara de circumstàncies.
La DIMECRES amb els seus pares -GÓMEZ i MORTÍCIA -. Tots tres amb cara de circumstàncies.

La DIMECRES envoltada dels AVANTPASSATS.
La DIMECRES envoltada dels AVANTPASSATS.
MAL i ALICE BEINEKE: un matrimoni poc avingut.
MAL i ALICE BEINEKE: un matrimoni poc avingut.

Fotos de "família" i de família


La gran família de la companyia escoltant les paraules del director abans del ressopó.
La gran família de la companyia escoltant les paraules del director abans del ressopó.
Vista panoràmica de la convidada. Tothom va amb la samarreta corporativa.
Vista panoràmica de la convidada. Tothom va amb la samarreta corporativa.
La família ADDAMS de paisà.
La família ADDAMS de paisà.
La família BEINEKE i la nouvinguda.
La família BEINEKE i la nouvinguda.
La família DONCOS a la realitat: Eduard, Mònica, Jordi i Laura i les seves parelles Judit i Marc.
La família DONCOS a la realitat: Eduard, Mònica, Jordi i Laura i les seves parelles Judit i Marc.

La COMPANYIA


Davant: SARA SAINZ, CLÀUDIA SARTORIO (tècnica), TXELL BOU, JAUME GÓMEZ (actor i dissenyador de so), CRIS VIDAL, ROGER RULL, IBAN RODRÍGUEZ (tècnic), NÚRIA MARTÍNEZ, ALBA MAS.


Darrera: MÒNICA CLEMENTE, LAURA DOMÍNGUEZ (tècnica), RAFEL GRÀCIA (actor i dissenyador de llums), GEMMA CLEMENTE, CARLES TORRECILLAS, JORDI MEDRANO, CRIS ESTEVE, ORIOL BOU, EDUARD DONCOS, MARC GONZÁLEZ (tècnic), RAMON RULL, LAURA DONCOS (actriu i coreògrafa), CARLES MASAGUÉ (tramoia), IGNASI TORRENTÓ, MARC MASAGUÉ (tramoia), MÒNICA SAMPER, JOAN ESCUDÉ, ALEIX CABRERA, MAR SIMÓ (regidora), EDU MORENO (tècnic), MONTSE GRÀCIA (vestuari), SÍLVIA GÓMEZ (regidora).

 
 
 

Comments


C/ Magdalena E. Blanc, 12

(abans Santa Magdalena)

Barcelona 08012

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • Blanco Icono de YouTube

© 2025 el Cercle

images_edited.jpg
creusantjordi.jpg

CREU DE SANT JORDI DE LA
GENERALITAT DE CATALUNYA 2002

MEDALLA D'OR DE
LA CIUTAT 2022

petitLogo_FAC_-Color1-e1390290885115.png
bottom of page