top of page
Buscar

SECCIÓ DE TEATRE: "L'ENTREVISTA" de Natalia Ginzburg





Us oferim més informació de l'obra. Es tracta d'un text original en italià traduït per Meritxell Cucurella-Jorba.





A més de tenir el plaer de tornar a veure actuar la BEATRIU RIERA com a protagonista, veurem el MARC CADAFALCH com a l'altre protagonista. Aquest actor l'hem vist darrerament fent d'Àngel a "L'Estel" i ha intervingut en diverses produccions des de fa unes quantes temporades.













Completen el repartiment, la MIREIA ALFOCEA a qui vam veure actuar en la lectura "L'estiueig" de l'octubre passat i la M. DOLORS MORENO, actriu veterana de molts anys a qui hem vist darrerament en l'obra "La importància..."







També intervindrà a l'obra el cor A TEMPO cantant en directe i un grup de quatre ballarines - MARTA ÀLVAREZ, MARTA CASALS, ANNA ROSELL I MARTA GIMENO -.


Per tant, ens esperen un munt de sorpreses amb pinta de ser molt agradables.


Conversem amb el director, XAVI SEGÚ:


CC Què et va provocar aquest text quan el vas conèixer?


XS La primera lectura d'un text teatral, a més de fixar-me en l'argument, els personatges, l'estil... em sol produir dos tipus de reaccions; la primera és "perfecte, ja m'ho he llegit" i la segona "perfecte, aquí hi ha alguna cosa més". Això és el que em va passar amb aquesta obra. La primera lectura em va produir molt més interès que altres peces teatrals. I durant un any, un any i mig, el vaig rellegir potser unes deu vegades per anar trobant què m'interessava d'aquest text, de què parlava, què voldria explicar jo si el dirigia fins que al final vaig dir que el text tenia tots els components i em sentia segur amb aquesta història i amb la temàtica que tracta per intentar-la portar en escena.




portar en un escenari de teatre "amateur" textos que són menys habituals de CC Què vols explicar a través d'aquest text i per què et fa il.lusió presentar-lo?


XS Vull intentar explicar o transmetre dues coses. Una, que estem molt acostumats a textos d'acció on cada escena ens porta a la següent i cada personatge té objectius clars i conflictes concrets. Això va ser una moda dels anys 80 en endavant i també, naturalment, una estructura dels grans clàssics.


No obstant, hi ha tot un gruix de teatre durant bona part del segle XX on exploren altres coses amb els textos. En aquest text, aparentment, no hi passen gaires coses. És la conversa entre dos personatges al llarg dels anys amb temes que es repeteixen, amb estructures que es repeteixen. A mi m'interessa molt veure teatre que, habitualment, no veiem al teatre amateur. De fet, és un text molt poc conegut.


L'altra cosa que vull explicar és la temàtica que tracta de fons: "què fem amb el pas del temps?" Si vivim instal·lats en el passat, si vivim pensant en el futur, si vivim en el present. En cas de viure en el present, com el vivim? Ens deixem atropellar per les circumstàncies o som nosaltres qui ens imposem a les circumstàncies?

Els dos personatges protagonistes d'aquest text tenen dinàmiques diferents respecte al temps, però no oposades i això em va interessar molt.



CC Com et sents a pocs dies de l'estrena?


XS Comentava amb amics meus que el patró sempre és el mateix: m'ho passo molt bé assajant amb els actors durant un bon tram de temps dels assajos i quan falta un mes per l'obra, m'oblido una mica dels actors perquè ja estan molt treballats i el text ja funciona, i em centro en l'escenografia, llums, logística, vestuari, producció... cosetes... i aquesta fase no és agradable. Procuro fer-la bé, però em suposa un desgast molt gran d'energia i de temps. Els últims quinze dies no els passo gaire bé. La part bona és que l'assaig general marca el límit; segons com va, em relaxo i tranquil·litzo i acostumo a viure les representacions amb moltíssima tranquil·litat.


Per tant, quan llegiu aquest article, molt possiblement ja soc un "tiu" tranquil i feliç.





bottom of page