Aquest mes d'OCTUBRE destaquem i agraïm l'aportació artística de les persones següents:
XAVIER VILAJOSANA ha inaugurat la temporada teatral 2021/22 i ha presentat dues peces curtes amb un fil conductor argumental similar: la relació amorosa entre un home gran i una noia jove sota la mirada d’una criada o d’un criat.
Hem gaudit molt amb totes dues propostes!!!
Conversem amb el director:
CC (Cercle Comunicació)
CC: Vas quedar content amb el resultat de les dues obres?
XV: Eren dos projectes molt ambiciosos; l’un pel llenguatge poètic de Lorca i l’altre perquè no era fàcil presentar una òpera al nostre públic el qual, en general, potser està poc avesat a escoltar-ne.
En tots dos casos, em feia il·lusió trencar el tòpic que diu que aquests gèneres estan adreçats a un públic molt especialitzat i he pretès arribar a tothom.
M’he acomodat a les possibilitats dels meus equips, de mi mateix i de l’espai i penso que n’hem tret un bon resultat.
CC: Quina reacció vas captar del públic?
XV: Atès que les dues propostes eren tan diferents, m’he trobat amb persones que han connectat més amb una proposta que amb l’altra i viceversa.
CC: Em comentes alguna cosa de les dues companyies amb qui has treballat?
XV: Com ja comença a ser habitual en mi, m’agrada barrejar gent acostumada a sortir a l’escenari amb altres persones que encara no n’han tingut l’oportunitat.
D’aquesta manera, he treballat amb tres joves dels tallers 4 i 5 - les germanes Aixa i Nur Arrebola en el paper de “Duendes” i Jaume Roig en el paper de “Vespone” - i l’Ali Cubero del cor Cantabile com a “Serpina” al costat del Ramon Cuenca el qual, tot i que està més avesat que ella a trepitjar l’escenari, va fer un gran esforç per interpretar música barroca.
Apart d’això, em fa il·lusió comentar que l’obra de Lorca era una reposició de fa un any quan vam començar el “Festival Confinacercle”, però ha crescut i ha guanyat molt en qualitat i en profunditat gràcies a la implicació de tota la companyia.
CC: Tens més projectes per a la temporada vinent?
XV: Massa projectes tinc! El difícil serà triar!
Tot i que estàvem a punt de començar els assaigs del musical “Guys and Dolls” abans de la pandèmia, crec que encara no és el moment de reprendre un espectacle amb 60 persones a l’escenari.
Per tant, estic dubtant entre una obra de Goldoni i una d’Agatha Christie. Ben diferents, oi?
CC: Doncs que no s’aturi la creativitat! Moltes gràcies!
Si voleu saber més informació sobre les obres i veure el programa, cliqueu aquí:
El cor VIVACE, el seu director - TOMÀS ROSADO -, la seva presidenta - ELENA PARDO - i tots nosaltres com a públic estem de celebració.
Hem commemorat els primers 10 anys del cor no pas amb un concert, sinó amb la projecció del documental "D.O. Vivace" on hem conegut de prop com funciona el cor, hem sentit testimonis d'un gran nombre de cantaires i hem seguit la trajectòria del primer any d'estada al cor d'un nou membre del grup.
Conversem amb el director:
(CC: Cercle Comunicació)
CC: Esteu satisfets del resultat del documental?
TR: Estem molt satisfets, ja que no ens podíem imaginar un resultat així treballant amb els mitjans que teníem i amb les persones no professionals del cor, les quals es van oferir voluntàriament amb els seus coneixements a col·laborar en la realització tècnica del documental.
Ha superat les expectatives.
CC: És veritat que el dia de l'estrena va ser quan vas veure el documental per primera vegada?
TR: No el vaig voler veure abans perquè volia donar tota la confiança a l'equip de treball.
CC: Qui s'ha encarregat de la producció?
TR: La coordinació general l'ha portat l'Elena Pardo i l'equip tècnic de realització i producció ha estat integrat pels cantaires Itxaso Benítez i Toni Vilalta.
L'edició final del vídeo ha estat de l'Oriol Bou, cantaire i fundador del cor.
Han col·laborat en l'equip de producció la Montse Farran i en Jordi Bastús i en l'execució del film els cantaires i actors Cris Vidal, Carles Torrecillas i Ramon Cuenca dirigits pel Guillem Peire.
El guió original l'ha escrit el cantaire Jordi Font.
Han estat un gran equip, s'han organitzat molt bé i han respectat el timing acordat.
CC: Vau tenir públic? Quines reaccions vau captar del públic?
TR: Per ser sincers, vam tenir poc públic. Estem acostumats a omplir els teatres i un 33% és poc habitual per a nosaltres. Entenem que un documental no és el mateix que un concert.
Potser ha faltat que tota la plantilla de la coral s'hi impliqués més i més informació per a que s'acabés de fer seu el projecte.
No obstant, estem contents de la reacció del públic; ens han felicitat i han dit que no s'esperaven un treball tan integrador, amè, informatiu i complet.
CC: Després d'aquesta celebració dels 10 anys de Vivace i ateses les circumstàncies que hem viscut, el cor comença una nova etapa. Quins objectius us plantegeu?
TR: A curt termini, tenim un viatge a Euskal Herria amb dos concerts programats: un a Zigoitia (Àlaba) i un altre a Lakuntza (Navarra).
Després prepararem el concert de Nadal corporatiu de les corals del Cercle i ja posarem fil a l'agulla per continuar amb el projecte "Movie Music" - basat en temes musicals de pel·lícules - que vam haver d'aparcar a causa de la pandèmia.
L'estrenarem el juny de 2022 al Cercle amb un muntatge interactiu amb el públic.
Tenim altres actuacions previstes, però encara estem ultimant detalls.
Paral·lelament a tot això, s'està intentant reduir la plantilla de la coral per tal de facilitar la logística i començar a normalitzar el ritme de la coral amb més seguretat.
CC: Doncs la nostra cordial enhorabona a tu, a la teva Junta i a tots els cantaires! Llarga vida a VIVACE!!!
IMMA FONT, presidenta del cor "A Tempo" celebra haver pogut tornar a cantar el "Requiem i el Cantique de Racine" de Gabriel Fauré.
I no solament ella, sinó el conjunt de cantaires i el director, Xavier Pagès.
Conversem amb la presidenta del cor:
(CC: Cercle Comunicació)
CC: Vau quedar satisfets amb el concert?
IF: Molt. Ens va permetre tornar a experimentar els sentiments tan joiosos que vam viure a l'estrena - el passat 3 de juliol - amb la tranquil·litat que no era la primera vegada que cantàvem aquest programa. Gràcies a tornar-lo a assajar, hem tingut l'oportunitat de millorar-lo i gaudir-lo encara més.
El nostre director va estar especialment inspirat en la direcció del concert i en l'acompanyament previ que ens va oferir amb el qual ens va preparar tant musicalment com personalment. Ens va donar molta seguretat.
CC: Quina reacció vau captar del públic?
IF: El públic va connectar molt amb la música que interpretàvem, tant, que es van aixecar per aplaudir-nos. Es va establir molta comunió entre cor i públic.
Ens ha agradat tornar a cantar aquest concert i més en una data tan adequada i propera a la festa de Tots Sants.
CC: Quins objectius teniu per aquest curs?
IF: Ara ens volem centrar en l’activitat pròpia lligada al Cercle. Ens fa molta il·lusió preparar el concert de Nadal amb les altres dues corals del Cercle i organitzar i participar el Cap de Setmana Coral del Cercle.
El primer objectiu, doncs, és fer un concert de Nadal viscut i compartit.
Com a projecte propi, volem preparar el “Magnificat” de John Rutter per final de curs.
Una meravella!
CC: I tant si ho és! Estarem a l'aguait per venir-vos a escoltar. Segur que pagarà la pena!!!
コメント