

Aquest mes de FEBRER, destaquem i agraïm l'aportació artística de:
LIA BOU i VÍCTOR VIVES
A més d'interpretar els personatges de Ilse Neumann i Georg Zirschnitz, han dirigit l'espectacle musical
"EL DESPERTAR DE LA PRIMAVERA" , basat en l'obra de teatre original de FRANK WEDEKIND.
Amb música de DUNCAN SHEIK i lletres de STEVEN SATER.
Hem tingut l'oportunitat de veure'l durant els caps de setmana 14, 15 i 16 i 21, 22 i 23 de febrer.
Conversem amb tots dos:
CC Lia, Víctor, és evident que esteu satisfeta/et del resultat de les funcions: la resposta del públic i les crítiques rebudes ho avalen.
No obstant i això, els directors/es sempre apuntem al màxim d'amunt en la qualitat dels espectacles que presentem.
Què us hauria agradat millorar en cas d'haver tingut més temps?
LB i VV Ens hauria agradat tenir més temps per anar més tranquils amb el tema tècnic. Tenim la sensació d'haver anat una mica a última hora. Hauríem volgut que les tècniques haguessin pogut fer uns quants assajos abans d'estrenar i anar més tranquil·les.
Ens fa la sensació que, en els darrers assajos, hem estat poc per la companyia perquè ens han absorbit les qüestions tècniques.
Sort que tant les tècniques com la companyia van ser molt comprensius.

CC Ens podeu explicar algun moment especialment emotiu?
LB i VV N'hem tingut uns quants de moments emotius. El primer va ser quan vam fer un assaig intensiu a Cardedeu l'últim cap de setmana de setembre i allà vam fer el primer passi vocal tots junts. Vam cantar a l'aire lliure en un espai preciós, sota els arbres. Va ser molt màgic, tothom estava molt concentrat.
Un altre moment especial va ser quan a l'última funció vam cantar la cançó "Primavera", ja que va ser la primera que vam assajar i, en aquell moment, ens van venir a la memòria tots els records del que havíem estat construint durant aquests nou mesos de creació de l'espectacle.

CC Teniu altres projectes artístics al cap per fer junts en el futur? I per separat?
LB i VV De moment, jo (Lia) faré una parada d'una o dues temporades. Després, ja veurem. Alguna idea hi ha... Necessitem uns mesos de descans i pair tot el que hem viscut aquest temps.
CC Les últimes paraules de l'entrevista són vostres. Voleu aprofitar per expressar alguna cosa?
LB i VV Agrair el públic que hem tingut i les bones paraules rebudes per part de tothom i, sobretot, sobretot, sobretot, agrair a tot l'equip - tècniques/ics i companyia - la seva implicació. A l'ANNA, per les coreografies, al CARLES que també ha treballat molt en les coreografies, a l'equip d'escenògrafs, el vestuari... Agraïm la predisposició i el carinyo que han demostrat en el projecte. Nosaltres, com a directors, exposàvem les nostres idees i les feien seves. Entre tots/es hem construït un espectacle sensible i ben cuidat.


GUILLEM de CADAFALCH SOTA caracteritzat de Melchior Gabor.
CC Enhorabona pel teu Melchior, Guillem! És la primera vegada que et veiem fent un protagonista! Et coneixem com a membre dels tallers de teatre, de participar com a cor en "Els miserables" i d'interpretar el paper de Chus a "Els 80 són nostres" i de Samir a "Sarajevo".
Com et vas sentir quan et van proposar fer de Melcior Gabor?
GC Doncs he de dir que al principi em va fer mandra perquè estic molt enfeinat i he començat la Universitat aquest any, però també em venia molt de gust assajar amb la companyia perquè em cauen molt bé i són amics meus. Vaig haver de valorar si em sortia a compte i al final vaig dir que sí perquè m'agrada molt fer teatre. Ara bé, reconec que aquests dos últims mesos m'he sentit estressat perquè se m'han acumulat estudis, pràctiques, treballs i assajos. A moments se m'ha fet feixuc, però estic content de com ha anat i si tirés enrera, ho tornaria a fer sabent què comporta.

CC Quin ha estat el principal repte a l'hora de preparar el personatge?
GC No m'ha representat gaire dificultat interpretar aquest personatge. Trobo que s'assembla bastant a mi. El que més m'ha costat és posar-me a la seva pell amb les seves vivències i actuar en conseqüència. El personatge passa per moments molt durs i jo, a la meva vida, no he tingut mai vivències d'aquest caire tan extremes.
CC Estàs satisfet amb el resultat?
GC Estic bastant satisfet amb el resultat. He rebut bones crítiques, a la gent li ha agradat. Ens ho hem passat tots molt bé.
CC Sabem que també et dediques a la música. Què estàs estudiant? Tens algun projecte musical entre mans?
GC Estic estudiant composició a l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) El projecte que tinc entre mans és una composició de 5 minuts per a una orquestra que s'està creant entre els alumnes que es diu EGO (Esmuc Global Orquestra).
CC Vols afegir alguna cosa a l'entrevista?
GC Vull agrair a la Lia tota la feina que ha fet per organitzar els horaris i els assajos i a la gent que ens va venir a veure.
CC Doncs, endavant, Guillem! Ens agradarà molt que ens informis de quan s'estrenarà la teva peça. Serà un plaer venir-la a escoltar!

Les tècniques a qui feien referències la Lia i el Víctor són la CLÀUDIA FEIXAS, L'ARAN CASALS I LA DIANA MASAGUÉ. A la foto hi falta en MARC MASAGUÉ.
Estant aprenent a portar el so i els llums amb molta il·lusió i responsabilitat.
Els agraïm la feina feta i la implicació.

ANNA ROSELL
CC Enhorabona, Anna!
Un dels aspectes mes celebrats del musical han estat les coreografies.
Quan te les van encarregar, com et vas inspirar per crear-les?
AR Abans que res, moltes gràcies per dedicar un espai a la dansa, ja que sovint queda una mica relegada.
Quan m'encarreguen coreografies per a un musical, el primer que faig és anar a la font primera, a l'original, per entendre el concepte i per veure quina és l'essència pel que fa a moviment i per veure quines coses característiques hi ha i descobrir què és significatiu d'aquell musical i ha de sortir. Alehores, tenint en compte quina companyia tinc, les adapto i me les faig meves.
CC Quin mètode de treball vas portar a terme?
AR Vam començar amb pautes molt concretes perquè volíem trobar un llenguatge que ens ajudés a comunicar amb moviment tot allò que volíem expressar.
De cada tema, teníem clar que hi havia una emoció o un estat d'ànim dels personatges i l'havíem de transmetre des del cos. Segons cada tema, treballàvem una intensitat corporal, com la força, la suavitat... Generàvem frases de llenguatge de moviment (gestualitat) que anàvem col·locant en els diferents temes musicals.
Un altre aspecte important va ser treballar molt bé l'espai perquè érem molta gent a l'escenari: endreçar-lo i definir-lo i que tothom sabés molt bé què havia de fer. Aquest aspecte l'hem anat ajustant al llarg de les sessions.

CC Estàs satisfeta amb el resultat?
AR Estic més que satisfeta, molt orgullosa del treball que han fet i molt agraïda: han estat "a tope", han dit a tot que sí, ha sigut molt fàcil i han fet créixer molt la proposta. Ha sigut súper bonic.
CC La teva feina professional està relacionada amb la dansa?
AR Sí, soc pedagoga de la dansa, titulada per l'Institut del Teatre. També soc coreògrafa i coreografio musicals de petit format en l'àmbit professional.
Ara estic treballant a una escola on la dansa forma part de les matèries de l'horari lectiu de tot l'alumnat.

CC Vols afegir alguna cosa a l'entrevista?
AR Agraïment absolut a tota la companyia. Quan la Lia va contactar amb mi, li vaig dir que sí perquè ja havia treballat amb ella i m'agrada perquè és organitzada, treballa de manera professional i amb molta cura. És molt agradable, sempre sap què fa i té en compte com està tothom. Tant ella com el Víctor han sabut reunir molta gent que treballés a favor del projecte i aconseguir un resultat global satisfactori anant a la una.
Vull dir també que és una sort tenir un espai com el Cercle amb tota aquesta infrastructura on podem generar una escenografia i poder treballar amb joves amb tantes ganes i tant de talent.
I també valoro molt la tasca divulgativa i de difusió dels espectacles que es fa des d'aquesta revista digital.
CC Moltes gràcies, Anna, per les teves valoracions! Ens encantarà que continuïs treballant amb nosaltres. És un luxe tenir-te i aprendre amb tu!

Els intèrprets de la companyia.
Davant: LLUC FÀBREGUES FABREGAT, TXELL BOU TANYÀ, LAURA DONCOS CLEMENTE, FERRAN GUIJARRO CLOSA, TANIT DIANI GUSI
Al mig: CLARA ROIG ADELL, MAYA ÁLVAREZ HERNÁNDEZ, LIA BOU TANYÀ, PERE FÀBREGUES FABREGAT
Darrera: JAUME ROIG ADELL, SARA SAINZ GÓMEZ, GUILLEM de CADAFALCH SOTA, SERGI HOM BARGALLÓ, GEMMA CLEMENTE CUSSÓ, CARLES TORRECILLAS MARTÍ, JÚLIA FÀBREGUES FABREGAT, ADRIÀ SERRA YÚFERA, VÍCTOR VIVES BERNADES
Els tècnics/ques de la companyia
LEO QUINTANA PRATS, BERNAT FÀBREGUES GARCIA, ROGER PACHA CATASÚS, NÚRIA TANYÀ ROIG, IBAN RODRÍGUEZ GABARRÓ, CLÀUDIA FEIXAS BERGES, ARAN CASALS ZABALA, DIANA MASAGUÉ LÓPEZ, MARC MASAGUÉ LÒPEZ, ANNA ROSELL GÜETO, CARLES TORRECILLAS MARTÍ, LIA BOU TANYÀ, VÍCTOR VIVES BERNADES
El públic diu...
En aquesta ocasió, ens hem fixat especialment en els comentaris del públic que ha vingut atret només per l'espectacle, sense conèixer personalment ningú de la companyia.
Ens han regalat perles tan brillants com aquestes:
"Immillorable"
"Una obra d'art"
"Preciós!"
"Un espectacle genial!"
"Ens ha encantat!"
"Gràcies per avisar quan hi ha una cosa tan maca"
"Gràcies per l'experiència!"
Comments