PROTAGONISTES
- elcercle
- 24 abr
- 9 Min. de lectura

Aquest mes d'ABRIL, destaquem i agraïm l'aportació artística de:
XAVIER VILAJOSANA
El cap de setmana dels dies 11, 12 i 13 vam tenir l'oportunitat de gaudir de l'obra:
UN BARRET DE PALLA D'ITÀLIA
d'Eugène Labiche
Conversem amb el director i acompanyem l'entrevista amb fotografies del Xavi Gómez.
CC Bon dia, Xavi! Despres de l'obra, ha vingut la Setmana i has tingut uns dies per descansar.
Amb una mica de distància, com valores les funcions de "UN BARRET DE PALLA D'ITÀLIA"?
XV Doncs molt sorprès i content. Sembava que tan a prop de Setmana Santa, no ompliríem gaire perquè la gent ens deia que ja eren fora però, miraculosament, vam veure com s'anava omplint cada dia.

CC I, a part del resultat, estàs content del procés?
XV El procés és sempre el que més m'interssa i, amb el meu esperit de brindar oportunitats a la gent que no surt tant a les obres, estic molt content de veure com se'n surten. Tinc un sentiment d'orgull quan veig que els feliciten. Penso que alguna cosa meva hi deu haver.
El procés és el camí que va des de la idea que havies concebut fins allò que has sabut transmetre. Cada vegada que els actors et qüestionen és quan el procés és més interessant.

CC Dirigir una comèdia amb tant text i tanta acció no és fàcil. Quin ha estat el repte mes complicat?
XV El repte més gran, aquesta vegada, ha estat poder organitzar els assajos a causa dels múltiples compromisos dels actors.
Si tens clar què vols, el moviment escènic no és el més difícil. El que costa és trobar el punt que demana l'obra per quallar en l'època actual. El vocabulari, la comicitat, què s'explica, què es critica...

CC De quin aspecte de la producció general de l'obra n'estàs especialment satisfet?
XV Estic molt content amb tots els actors, però aquesta vegada vull lloar especialment la feina de vestuari de la Montse Gràcia i l'ajuda de la família Masagué per muntar l'escenografia, la qual si bé era molt senzilla, ells m'han donat molta tranquil.litat a l'hora de tenir algú en qui confiar plenament.
He volgut provar, per primer cop, de treballar amb la IA per dissenyar les projeccions junt amb l'Alfons Pardo i la Diana Masagué i els estic molt agraït.

CC I ens pots dir quin serà el pròxim projecte?
XV L'obra de l'any que ve és una comèdia de Noël Coward. Es diu "GENT AMB CLASSE". Una crítica social a la classe aristòcrata anglesa dels anys cinquanta del segle XX.
Imagineu què hauria passat si Grace Kelly, en lloc d'enamorar-se del príncep de Mònaco, ho hagués fet d 'un reputat lord anglès.
No us la perdeu!!

CC Vols afegir alguna cosa més?
XV Cada projecte és una experiència nova que no saps què et portarà. Fas nous lligams amb la gent. Has de solucionar coses que no t'havies plantejat. Aprens coses que no sabies... al mateix temps ets veterà en unes coses i absolutament novell en d'altres. Això em fa pensar en com ens necessitem els uns als altres i que si a vegades les coses no queden millor, és perquè no n'he sabut més o no he trobat qui em pugui ajudar.
Aprofito per donar les gràcies a tothom qui, en un moment o altre han perdut una estona per ajudar-me.
En general estic content, però m'ha quedat l'espineta que a cap representació quedes el barret com estava previst. ( mireu el video de l'assaig).

Parlem amb algunes persones de la companyia

JOSEP MARIA TURON
CC Bon dia, Josep Maria!
En aquesta obra de "UN BARRET DE PALLA D'ITÀLIA" has interpretat el VEZINNET, l'oncle sord. Habitualment, t'hem vist en papers de poc text, però de molta presència escènica. T'ha fet il·lusió aquest personatge? Com t'has sentit?
JMT He gaudit molt del procés d'anar construint el personatge de l'oncle sord. Gràcies a les indicacions del Xavier i, inevitablement, exagerant certs tòpics, crec que li hem donat un to còmic i entranyable.
Ha estat molt interessant anar pensant, per a cada escena, com es comportaria una persona que no sent res del que està passant i intenta interpretar què li diuen agafant només paraules soltes. Molt divertit, tot plegat.
CC Quants anys fa que vas arribar al Cercle? Quin va ser el primer personatge que vas interpretar?
JMT Vaig començar a venir l'any 2006. El primer que vaig fer va ser participar en una lectura dramatitzada amb la Mercè Sesé i, al mateix any, vaig sortir a l'obra "LES TROIANES" dirigida pel Cesc Carreres. A partir d'aquí, moltes més, fins a 40 obres!
Tinc un record molt especial del projecte SIMPA (taller d'entrenament teatral) cap al 2010 que vam muntar amb els directors Guillem Peire, Ferran Herrera i Roger Vilarrúbia on vaig disfrutar i aprendre molt.
CC Com valores aquests anys al Cercle?
JMT Molt positivament! Al Cercle he pogut conèixer gent molt diferent i compartir moments molt bons durant la preparació de les obres de teatre ja que es crea un ambient molt especial.
Estar entre cametes, uns que entren, uns que surten, el vestuaris, els canvis d'escenes, la buidor que et queda la setmana següent de fer l'obra... són experiències molt intenses i gratificants que t'animen a tornar i tornar a fer obres un cop i un altre.
CC Caram, Josep Maria! Amb discreció i bon saber fer t'estàs llaurant una esplèndida carrera!

EDU MORENO
CC Bon dia, Edu!
Com has conegut el Cercle?
EM Gràcies a la meva parella.
M'ha vingut l'interès de conèixe'l més pel bon ambient que hi ha entre el grup.
CC Has començat aquesta temporada i t'hem vist en dues obres: "ASSASSINAT AL NIL" i a "UN BARRET DE PALLA D'ITÀLIA".
T'ha agradat sortir a l'escenari?
Et sembla que continuaràs fent teatre amb nosaltres?
EM Sí, segurament seguiré fent coses. Passo algns nervis perquè és un mon nou amb moltes variants, però és molt bonic.
CC Doncs un plaer que estiguis amb nosaltres i fins a pròximes ocasions!

GINI MARTÍ
CC Com has conegut el Cercle?
GM Visc molt a prop i venia a veure funcions. Ho he trobat sempre molt xulo!
CC Havies fet teatre abans?
GM Sí, coses petites, cursets, formacions...
CC T'ha agradat participar a l'obra de EL BARRET DE PALLA D'ITÀLIA?
Et sembla que continuaràs fent teatre amb nosaltres?
GM M'ho he passat molt bé i ha sigut divertit participar-hi i, si puc combinar feina i assajos en el futur, continuaré, si m'hi voleu.
CC Esperem que sí! Sort!

XAVIER PONS
(Com a bon advocat, el Xavier va advertir que s'esplaiaria perquè li feia molta il·lusió aquesta entrevista. Li vam dir que sí i il·lustrem les seves respostes amb un reportatge fotogràfic realitzat per membres de la companyia.)
CC Com vas conèixer el Cercle?
XP Gràcies al periodista cultural Eduard de Vicente que fa anys havia estat membre del Cercle. Som amics des de fa temps, d’ençà que jo vaig participar en el programa “Cine en el cuerpo”, que l’Eduard presentava i dirigia a Onda Rambla. Amb el pas del temps ens hem convertit en “parella de fet” per anar a veure teatre i, en especial, musicals, gènere del qual tot dos som molt fanàtics.
Un dia l’Eduard em va dir d’anar a veure "ELS MISERABLES" al Cercle, però jo no el vaig poder acompanyar; al dia següent em va enviar un missatge dient que no m’ho podia perdre, que era fantàstic. Li vaig fer cas i a la setmana següent vaig venir a veure una de les darreres funcions; quan va acabar em vaig dir...jo vull ser allà dalt amb tota aquesta gent!. Al matí següent enviava un missatge a l’Eduard demanant-li el contacte de la Montse Gràcia... i així va començar tot!


CC Xavier, havies fet teatre en algun altre lloc?
XP Sí, a la Universitat Pompeu Fabra. Jo soc de la primera promoció de dret, i vaig tenir el privilegi de formar part de l’embrió de l’aula de teatre que dirigia en Josep Maria Mestres. D’aquell grup van sortir noms com Julio Manrique, Anna Sahun o Elena Fortuny.
Els qui no vam dedicar-nos professionalment al teatre després de la universitat, vam crear el “grup de teatre de l’Associació d’Antics Alumnes” , amb qui vam fer diversos projectes entre 1999 i 2007 sota la direcció d’en Carles Fernández Giua, qui després també ha estat director professional i mestre de l’Institut del teatre.
A partir del 2007 van començar a venir els casaments -per començar el meu amb la meva dona, la Montse- la criança dels fills, les obligacions laborals, etc, i el teatre el vam anar deixant de banda. Si bé tots els membres d’aquell grup d’antics alumnes som grans amics, encara.


CC Et vam veure a a l’obra “ASSASSINAT AL NIL” i ara has format part del grup de convidats del “UN BARRET DE PALLA D'ITÀLIA”. T’hi estàs trobant bé al Cercle? Tens intenció de continuar fent teatre amb nosaltres?
XP Em sento molt a gust, de debò!
En primer lloc, agreixo profundament l’oportunitat que em va donar la Monste Gràcia de tornar a trepitjar un escenari i fer-ho amb un muntatge com el del Nil i un personatge com el Coronel Race. El dia de l’estrena em vaig sentir feliç com un nen amb sabates noves.
També agraeixo al Xavier Vilajosana poder haver participat al Barret. La setmana de l’estrena m’ho he passat molt bé, perquè m’ha permès “jugar” sent convidat d’un esbojarrat casament sense els nervis d’un text que sempre et pot fer una mala jugada (encara que el “prou prou” dels Convidats ens ha donat molta guerra!...)
En tot moment m’he sentit molt ben acollit per tothom. Tant al Nil com al Barret. M’ha agradat especialment no trobar-me amb certs “egos” tan habituals en el món del teatre; en el cas del Barret, que després de baixar el teló tothom vingués a saludar-me com si formés part del grup des de fa temps, ha estat molt agraït.
La veritat és que al Cercle es respira un molt bon ambient, i el “bar-ri” és un bon nexe d’unió i punt de trobada.
Per tot això, i com que no sóc en Groucho Marx, si m’hi voleu, m’hi quedaré...i si és per participar en comèdies o musicals no hi ha cap dubte...
Després de tants anys sense fer teatre, ho necessitava i crec que ara estic en un bon moment vital. Després de 30 anys centrat en la feina com a advocat, crec que ja toca gaudir a la maduresa de tot allò que vaig gaudir a la joventut i que en tinc un gran record!
CC Moltes gràcies, Xavier, per la confiança i sinceritat en les teves respostes. Nosaltres també esperem que sorgeixin ocasions per continuar gaudint junts del teatre!




Relació entre seccions: Teatre i Tennis Taula

JESÚS MONERA
En aquest cas, ell representa la secció d'Esports - Tennis Taula -, tot i que sempre ha estat lligat al teatre i a la música.
Sempre que pot s'apunta a participar en obres de teatre. A veure si anima altres companys dels equips perquè l'imitin!
Moments curiosos






LA COMPANYIA
A la 1a fila: MERCÈ SESÉ, JORDI RIGOLA, ÀGATA DE LARA, NÚRIA GUSI, LOURDES PASQUAL, PEP BRANSUELA, MAR SIMÓ, ALEIX CABRERA, ELI SOLÉ, JOSEP MARIA TURON, ANDREU MONRÓS, XAVI VILAJOSANA.
Darrera: RAMON CUENCA, ALBERT TOUS, MERCÈ VALLS, ANNA MULLOR, EDU MORENO, JORDI COSTA, ESTHER ÁLVAREZ, XAVIER PONS, ALBERT BRAU, PERE PUIG, ROSA CERVERA, BÀRBARA ACOSTA, CARLES PRATS, NÚRIA PORTABELLA, NÚRIA PEDRAZA, JESÚS MONERA, PEP PLA
Al mig: ALFRED GARCIA, LAURA LÓPEZ, ANNA GIRALT
A la foto hi falten: GINI MARTÍ i els tècnics/ques MONTSE FARRAN, CARLES MASAGUÉ, MARC MASAGUÉ, DIANA MASAGUÉ, ALFONS PARDO, MONTSE GRÀCIA, CARME BIGORRA
ENHORABONA A TOTHOM!
Comments